pondělí 15. září 2008

Lodní bloček

Hrozně moc bych chtěla, aby se takhle jmenoval celý blog a ne jen tenhle první článek, ale bohužel mi to Jirka zakázal. Zakázal mi dokonce používat jakékoliv zdrobněliny typu lodička, plachetnička, lampička, medvídeček a mnohé další, takže Lodní bloček musel ustoupit jinému poněkud dle mého názoru strohému jménu. Ale možná ho časem přesvědčím. Je teď trochu nervózní. Kupuje loď a nějak se neumí rozhodnout pro tu pravou. Až sežene a koupí bárku dle jeho gusta, tak pojede napříč Evropskými kanály a řekami a mě prej vezme sebou. Pořád čekám kdy si to rozmyslí.

Odjezd je předběžně plánován na 1. květen 2009, plus mínus. Kdoví jestli se toho data vůbec dožijem. I přesto, že do vyplutí zatím neznámé plachetnice zbývá ještě mnoho ranních káv, zakládáme tento blog. Hlavně proto aby měl Jirka přehled o všech šílených rozhodnutích a předsevzetích které učinil nebo ještě učiní. Za sebe doufám, že jich nebude moc. Když přišel s nápadem, že pokoj kde spíme je na délku dohromady s balkonem stejně dlouhý jako loď a tak by nebylo vůbec špatné nakreslit na zem obrys paluby a zkusit žít jen na tomhle miniaturním kousku, abychom si zvykali na malý prostor, myslela jsem, že buď odvezou mě nebo jeho. Třešničkou na dortu byl nápad, že až tu loď na zem nakreslíme, dáme okolo lavory s vodou a když budeme chtít vylézt musíme přes lavor pro pocit opravdového vyloďování. O ostatních šílených nápadech jak se připravit na život na vodě radši pomlčím. Mohli by ho zbavit svéprávnosti.

Důležité teď je vybrat loď, naplánovat trasu a přijít na to kde na celou tu parádu vzít peníze. Rozhodli jsme, že budeme šetřit. Nebudou se kupovat zbytečnosti. Což pro mě znamená Jirkova denní dávka chmelového moku a pro něj zase můj nový mp3 přehrávač. Rozdíl mezi námi je ten, že on si to pivko po práci neodpustí zatímco já jsem od koupi skvělého přehrávače ač nerada ustoupila, přece jen už dva mám a bez 260GB paměti se ještě malou chvilku obejdu. Největší možnost je ušetřit na cigárech, ale zatím to moc nevypadá. Včera večer těsně před usnutím, jsem vznesla návrh, že alespoň do maximální možné míry omezí Jirka kouření. Návrh byl Jirkou vyslechnut, odsouhlasen a přijat. Ráno to zpečetil 3 cigárama po sobě a předpokládám, že před chvílí byl na dalším a to je 10 hodin dopoledne. Opačným postupem k šetření je, nějak si peníze vydělat, takže vesele sháníme práci v Holandsku kde pravděpodobně prozatím kotví náš budoucí domov nebo vlastně i malou brigádičku tady.

Musím ale podotknout, že od prvního nápadu vyjet na plachetnici po řekách jsme o velký kus dál. Už jen proto, že po dvou měsících hledání lodě, kdy jich připadalo v úvahu z mého pohledu cca milion se podařilo to šílené množství zredukova na pouhých 9 celkem sympatických kousků, které doufám dneska projdou ještě mým velice důležitým výběrem. Už teď tuším, že jich zbude max. 5. Zcela jistě totiž vím, že nepojedu na lodi, kde je záchod asi 5 cm od sporáku nebo v nohách, v horším případě u hlavy postelí. A taky se nehodlám ztotožňovat z růžovými či lila potahy na křeslech. Ale to už jsem asi moc tvrdá. S loděmi, které projdou mým malým konkurzem se pojedeme pravděpodobně osobně seznámit do Holandských přístavů už tenhle víkend. Tak snad tu výběrovku přežijeme oba ve zdraví.

Žádné komentáře: