středa 17. září 2008

Ranní ptáče nikam nedoskáče

Velký babyboom, který momentálně vládne nejen českým zemím se nevyhýbá ani už zasloužilým matkám. Důkazem je například moje teta, které se včera odpoledne narodil kluk o úctyhodných rozměrech a váze. I přesto, že dotyčná má doma už dvě téměř dospělé slečny, touha po klukovy anebo možná spíš miminu všeobecně byla tak velká, že nedbala rizika, že to bude třetí holka a kašlala i na lidi co si klepali na čelo a tvrdili, že je moc stará (mimochodem 35 je dneska zcela normální věk prvorodiček tak proč by to mělo být u ostatních mamin něco neobvyklého?) a prosadila si něco díky čemu je dneska asi neuvěřitelně šťastná i když po skoro dvoudenním porodu nevím, nevím…….

Díky této události jsme včera nepokračovali v různých diskuzích o vzhledu lodi a podobně. Místo toho jsme domů přinesli flašku vína, udělali celkem ucházející těstovinový salát ve dvou variantách z nichž nakonec vznikla varianta jedna a pustili se do velkého úklidu. Uklízíme už asi 14 dní v kuse a pořád to nebere konce. Začínám se bát, že konec ani není. Po vydrhnutí koupelny, oken, podlah v celém bytě a umytí hory nádobí jsem zjistila, že prach co jsem utírala včera je zpátky a tudíž by se slušelo ho utřít, no a vzhledem k tomu, že pršelo, než jsem utřela prach tak ani okna nebyla tak lesklá jako hodinu předtím. No a totálně mě dorazila absence mého oblíbeného leštiče zrcadel, takže ani ta malinkatá koupelnička nebyla řádně uklizená, protože prostě nebylo čisté zrcadlo a vysoce praktická skleněná polička. A takhle bych mohla pokračovat do nekonečna. Začínám chápat svou mamku, která uklízela pořád a my jsme z toho byly zcela vedle ona sice tvrdila, že to tak není, ale my jsme jí to nebaštili, kdykoliv jsem přišla domů držela v ruce nějáký ten hadr či košťátko. Úklid byl drogou stejně jako nákupy potravin a nejlépe v sobotu ráno. Poslední dobou se občas přistihnu v podobné situaci akorát jsem u toho brutálně naštvaná, že to musím dělat a ani mi to nejde tak jako jí. Úmorný večer skončil a jediné co jsem stihla než jsem usnula bylo 20 minut sledování televize.

Ráno mě překvapil Jirka, který vstal o půl šesté (normálně vstává skoro v 9 a to až pod pohrůžkou násilí) a udělal snídani. Zhruba v 6 jsem zjistila co je příčinou jeho ranní aktivity. Nejde do práce. Přijdou dodělávat nějáké lišty na okna tak chudák musí zůstat doma. Zajímalo by mě proč ve všední dny kdy musíme do práce vstává co nejpozději to jde a o víkendech a volných dnech vstane div ne v šest ráno a překypuje aktivitou k práci do které mě chce občas taky angažovat. Vím, že to tak má více lidí možná by neškodilo udělat nějakou studii, která sociální skupina má u tohoto jevu top pozice, která země s tím má největší problém a podobně. Vzhledem k tomu, že v dnešní době vznikají studie na kde jakou kravinu by to zcela jistě šlo. A třeba by se na to i našel lék. Někomu by to třeba zachránilo i manželství nebo tak.

Žádné komentáře: