pondělí 26. ledna 2009

Malá změna plánu

Tak mám bohužel zase pondělí. Poslední dobou je pořád pondělí nebo pátek, mám pocit jako by jiné dny vůbec nebyly. V pondělí první den v práci a v pátek zkoušky, nic mezitím. Naštěstí jsem okrajově zaznamenala předchozí víkend a s ním i jednu drobnou změnu našeho plánu a to tu, že nikam nejedem!!!! No ono to možná nebude až zase tak horké, ale v sobotu někdy kolem poledne jsem opravdu byla přesvědčená, že tomu tak bude. Jednalo se vlastně o naprostou banalitu a dneska už jsem celkem v klidu, ale i tak.......Jirka má totiž novou práci. Původně jen dočasně než pojedem. Pak ale přišel s tím, že se mu pán šéf líbí a že by kdyžtak kvůli práci zůstal. Já teda doufám, že kdyby zůstal tak to bude opravdu kvůli práci a ne kvůli panu šéfovi. Naštěstí se velice brzy vrátil ke svému starému starému názoru na práci v brněnské projekci, znova procitl, když viděl první výkres a krize byla zažehnána. I tak nás ale čeká malá změna, a to zejména ve způsobu přípravy jídla, protože doteď byl vařičem číslo jedna na lodi liháč. Bohužel na liháči málokdy uvaříte vodu na kafe natož tak polívku nebo nedej bože guláš. Naštěstí nás Jirka spasil, bo v rámci svého pátečního rozvíjení osobnosti a plánování cesty na netu (zatímco já jsem se jenom vyvalovala ve škole a pak napsala jednu zkoušku - jak uboze málo dělám pro lidstvo) našel vynález teď nevim jestli napsat století nebo zkázy. Zkrátka kus kovu s deklem. Připomíná to nádobí někdy z doby lovců mamutů. Nemůžu si vzpomenout jak se to jmenuje, ale vím, že u nás se to neprodává a v zahraničí to stojí asi tolik co půl lodě. Unikátní je protože se v něm dá uvařit či upéct uplně cokoliv. Od kafe až po ten již zmiňovaný guláš. Zvláště na tohle jídlo se Jirka celou dobu odvolával. Prej na ničem jiném guláš neuvaříme. Ha, nepamatuju si, že bysme za tu dobu co se známe měli guláš byť jen jednou. A to si vaříme hodně. Celý hrnec funguje asi tak že nahážete suroviny nalezené během dne dovnitř, přiklopíte tunovou poklicí, rozděláte oheň, ohřejete se a rozžhavené vzniklé uhlíky nahážete na poklici případně pokud chcete pečení zespoda i z vrchu tak i pod hrnec. No a pak čekáte, čekáte, čekáte......prej je to rychlejší než mikrovlnka. Haha. Budem v tom moct péct i buchty. Mimochodem v sobotu jsme dělali Honzovy buchty. Kupodivu se povedli, byly jako z pohádky a byly v nich povidla s rumem samozřejmě a fakt byly výborné. Taky jsem pomáhala, takže je to trochu i moje zásluha. Těsto se taky musí dobře zamíchat. Škoda, že jich bylo tak málo a my jsme byli dva:) Jo a druhý den jsme dělali vynikající kuřecí vývar z kuřete. To pro mě byla taky obrovská premiéra. Dokonce v tom byla mrkev, celer a petržel.....no zkrátka jsme měli takový staročeský víkend, jen na ten padák bohužel nějak nedošlo. Tak snad příště. Teď jdu domů, bo mi Maruška hlásí, že už tu jsem 16 hodin.

Žádné komentáře: