neděle 18. ledna 2009

Nový začátek

Tak zase po dlouhé době jsem zase ochotná jedno nedělní odpoledne věnovat nějáké té literární činnosti (pokud se tomu tak dá říkat). V klidu a pohodě jsme přežili vánoce i silvestra i mnoho dalších událostí a vrhli jsme se zpátky do příprav cesty. Na cestě je nová loď a taky nové plány. Téměř hotová je trasa i seznam věcí, které je potřeba si vzít sebou. Pomalu vzniká prezentace všech významějších měst, která hodláme navštívit i další pro nás zajímavé dokumenty. Jirka má teď naštěstí spoustu času na přípravu. Věnuje se hledání map a psaní seznamů natolik náruživě, že mu nezbývá čas na vůbec nic jiného. Tak tak si najde chudák občas čas na návštěvu hospody, ale to je asi tak všechno.
V následujících dnech pokud nebudu příliš zaměstananá školou a prací se sem pokusím naházet všechyn věci spojené s naším blížícím se odjezdem. Budu nucena trochu zestručnit články (alespoň prozatím). Důvod je prostý, není čas a ani ta chuť. Po večerech mám spoustu jiných starostí než zatěžovat vás tím, co jsme měli k obědu či kolik zase napadlo sněhu. Ostatně to vidíte sami když se podíváte z okna. Shledali jsme tyto informace zcela nezajímavými a nudnými. Místo toho tento blog snad již brzy zahrneme články přímo z námi navštívených míst.
S jedním velkým zážitkem uplynulých dní se ale pochlubit musím. Byť vůbec nesouvisí s lodí a tím pádem tu nemá co dělat, ale natolik mě to poznamenalo, že se musím někomu svěřit. Jirkovi jsem to sice říkala, ale ten moji radost až zas tak uplně nesdílel.
IDS JMK se totiž v rámci lásky k moravákům rozhodl výrazně rozšířit své působiště a "zjednodušit" tak život početné skupině cestujícíh mezi Brnem a ......... (doplňte dle libosti). Nevím do jaké míry jejich pokus vyšel či naopak. Na hodnocení je myslím si ještě trochu brzy a názory se dost liší. Já jsem měla příležitost vyzkoušet zatím pouze jednou tuto žhavou novinku a musím říct, že mě to celkem zaujalo. Našla jsem pozitiva i negativa. Jedním z nejlepších věcí, které jsem zaznamenala je přímý vlakový spoj mezi Hodonínem a Brnem. Jednak mě to tuším naučí používat vlak a taky je to levnější, rychlejší, pohodlnější a pro mě co by vlakovouz skoro pannu je to taky mnohem dobrodružnější. Včera to byl opravdu zážitek. Od koupení jízdenky až povstoupení na hlavním nádraží v Brně. Jízdenka ještě nebyla takový problém, teda alespoň pro mě vzhledem k tomu, že už nějáký ten pátek stejný systém používám v Brně, ale pro lidi co tohle neznají to bude prvních pár jízd zřejmě oříšek. Stačil mi pohled na moje rodiče, kteří ikdyž tvrdili, že pochopili jak na to nevypadali ve chvíli kdy jsme na nádraží jízdenku označovala zrovna na dva naprosto informované lidi. Věty typu: "A co teď?" mě utvrdili v tom, že kdybych trvala na tom, že v rámci ekologie za mnou příště pojedou vlakem, taky už bych je nemusela nikdy vidět.
Samotná jízda vlakem stála taky zato. Od průvodčí zmatené jak sáně v létě a po kvílící žárovky a ukecané spolucestující. Jistě chápete, že se skoro nemůžu dočkat až si to budu moct vyzkoušet znova.
No ale to sem nepatří. Tak já jdu zase něco dělat.

Žádné komentáře: